wxWidgets
Używanie wxWidgets do tworzenia aplikacji w C++, jest o wiele przyjemniejsze w uzyciu niz WinAPI, oraz dodatkowo wspierane przez Code::Blocks. Dodatkowo biblioteka ta pozwala tworzyć oprogramowanie na wiele platform.
Może slow kilka o użyciu wxWidgets. (to niebawem)
Aby rozpocząć należy
Pobrać:
- instalator, lub archiwa wxWidgets ze strony http://www.wxwidgets.org.
- to samo tylko odnośnie Code::Blocks ze strony www.codeblocks.org.
Zainstalować, lub rozpakować archiwum tak, aby w ścieżce do źródeł nie bylo znakow spacji (unikamy wtedy problemow z kompilacja bibliotek). Zakladam ze osoby chce skompilowac biblioteki wiedza co to jest MinGW i maja dodana ścieżkę do folderu bin w zmiennych systemowych, aby swobodnie uzywac polecenia mingw32-make (dla nie wtajemniczonych artykuł bedzie tu.). A już na pewno założeniem jest podstawowa znalo (dla nie wtajemniczonych artykuł bedzie tu.)
W konsoli przechodzimy do folderu ze zrodlami naszej biblioteki (_SCIEZKA_DO_WXWIDGETS_\build\msw).
Kompilacje biblioteki dla naszego sprzetu wykonujemy takimi poleceniem:
mingw32-make -f makefile.gcc SHARED=0 MONOLITHIC=1 BUILD=debug UNICODE=0
(kompilacja kazdej wersji moze troche potrwac, mowie tu o granicach nawet 2 godzin lub i więcej przy słabszym sprzęcie)
Parametry polecenia zależą od tego jaki rodzaj biblioteki chcemy zbudować a konkretny opis znajduję się na takiej stroniehttp://wiki.wxwidgets.org/WxWidgets_Build_Configurations.
A tak w skrócie to wystarczy wykonać takie polecenia:
mingw32-make -f makefile.gcc SHARED=1 MONOLITHIC=1 BUILD=debug UNICODE=1
//kompilacja jednej wielkiej biblioteki DLL z informacjami dla debugera
mingw32-make -f makefile.gcc SHARED=1 MONOLITHIC=1 BUILD=release UNICODE=1
//to samo tyle że bez informacji dla debugera taka biblioteka może już być tą która jest dystrybuowana z naszą napisaną aplikacją.